Nedgrävning av perenner som stått i kruka

Var just ute och satte ner lite perenner jag har haft stående i en kruka ute på trappan vid ingången. Det är synd att bara slänga iväg dem.
 
Minicyklamen grävde jag ner mellan Rhododendronbuskarna och täckte med löv. Blir kul att se om det kommer en ny tills nästa år.

Om det nu fungerar, kommer jag plantera fler cyklamen och ha som ett blickfång mellan Rhododendronbuskarna.

Oavsett om det fungerar eller inte kommer jag köpa nedanstående cyklamen nästa år. Hur fin som helst med flikiga blad. Fanns även i vitt. Fick upp ögonen för den när jag var hos en blomstergrossist i Göteborg häromdagen.

Jag grävde även ner min Heuchera micrantha (Röd Alunrot)  Heucheran ska stå i sol till halvskugga, så jag grävde ner den bakom boden och lade på löv.  
 

Hade även någon annan växt i samma perennkruka (har ingen aning om vad den heter), den grävde jag också ner bredvid Heucheran.

Även den "andra växten" fick ett täcke av löv. Blir spännande och se om det tar sig.

Det sista jag ska göra är nu att gå ut och sätta ut märkning på växterna så jag ser vad det är nästa år.... om det nu kommer upp något igen :-)
Jag måste även hittat något annat roligt i min kruka på trappan. Lite lökar kanske som kommer upp fint till våren????
 
 
 

Kommentera här: