Städning av växthus och plantering av ytterligare lökar

Nu har jag äntligen städat ut mitt växthus. Jag planterade ner de växter jag vill spara i växthuset tills nästa sommar.
Jag började även rensa en rabatt och sätta ner 75 lökar av olika sorter. Tanken är att rabatten ska bli fylld med vackra blommor till våren i olika färger och former. Det blev mycket tulpaner och Narcisser.
 
Här nedan ser man påbörjad rensning. Var ganska jobbigt. Var mycket ogräs och ganska tungjobbat
 
Jag var mycket nöjd 3 timmar senare när jag hade rensat klart och kantskurit rabatten.
 
Sedan var det dags att blanda alla lökar jag hade köpt och slänga ut dem i rabatten och gräva ner dem på rätt djup. Detta tog ytterligare en timme.
Jag älskar verkligen de fyllda tulpanerna och pingst- och påskliljorna.
Hoppas bina blir glada över alla tidiga vårblommor som förhoppningsvis kommer upp i vår.
 
 
 
 

Kommentera här: