Iordningsställande av den tragiska trädgården

Idag har jag börjat återställa min tragiska trädgård... ja den är tragisk eftersom jag inte har skött den på ett halvår på grund av att jag har haft ont i nacken och inte haft någon inspiration. Men idag så gjorde jag ett ryck vid entrén. Det är ju den som syns först när man kommer hem till oss.
 
Jag började med att flytta undan alla plattor på muren och rensa under dem.
Sedan kantbeskar jag allting i halvmånen.
 
Mätte upp var jag ville ha min gräskant mot stenläggningen
 
Grävde även ut runt trädet och fyllde på med jord, för att jag ska kunna sätta nya vårlökar.
Till slut fyllde jag på med sand, där jag hade kantgrävt. Kommer att fylla på med mer sand efter hand allt efter sanden sjunker. Krattade även gräsmattan ren från jord, ogräs och sand.
Väldigt nöjd med slutresultatet.
 
 
 
 
 

Kommentera här: